Spo1

”Et billede siger mere end tusinde ord”

Det er et velkendt og sandfærdigt ordsprog, som ofte bliver fremhævet, når emnet falder på e-handel og produktbilleder. Du bør som webshopejer være bekendt med, at produktbillederne på din webshop har enorm stor betydning for dit salg.

Gode produktbilleder sælger, så hvis du gerne vil sælge mere, bør du overveje at få udskiftet dine slørede produktbilleder. I denne artikel får du fire gode tips om emnet.

1. Vis produkterne fra forskellige vinkler

Hvad enten du sælger tøj, tasker, computerudstyr eller møbler, skal du sørge for at vise dine produkter fra forskellige vinkler. Det er med andre ord ikke nok at oploade ét billede af produktet, da ét billede ikke er nok til at vurdere et produkt.

2. Sørg for at dine billeder er ensartede

Der kan være visse gode grunde til, at man viser sine produkter fra forskellige vinkler, men du bør så vidt muligt sørge for, at billederne er ensarterede. I den anledning vil det være en fordel, hvis du benytter dig af samme baggrund og samme beskæring. Såfremt billederne er alt for forskellige, vil det kunne skabe forvirring i forbrugerens hoved.

3. Fritlæg altid dine billeder

Ja, det tager tid at fritlægge produktbilleder, men det er det hele værd.

I dag er der mange mindre virksomheder, som har specialiseret sig i at fritlægge billeder for webshops og andre typer virksomheder. Vil du gerne spare pengene, kan du selv fritlægge billederne i et billedredigeringsprogram.

4. Hyr en professionel produkt fotograf

Driver du webshop, men har du ingen erfaring med at tage og redigere produktbilleder, kan du med fordel hyre en professionel produkt fotograf. BLITZ 77 er en erhvervsfotograf i odense, som i årevis har leveret produktbilleder til både små og store virksomheder inden for en lang række brancher.

Udgifterne til en erhvervsfotograf er typisk givet godt ud, da nye, knivskarpe produktbilleder kan bidrage til øget salg og øget omsætning.

Del dette indlæg

Der er lukket for nye kommentarer.