Den nemme vej til en god nattesøvn for barn og forældre

0

Det er naivt at tro, at alle mennesker sover trygt og godt om natten, da faktum er, at mange mennesker, både børn og voksne, døjer med søvnproblemer. Sover du fantastisk hver nat, og gælder det samme for dit barn, så kan du se bort fra denne guide. Er din nattesøvn derimod alt andet end tryg og uforstyrret, så skal du handle på det.

En ny og ergonomisk seng kan gøre underværker

Der kan være forskellige grunde til, at du sover dårligt om natten. Én af de mest åbenlyse grunde kan være, at din seng ikke passer til dig og din krop. Det er ikke nødvendigvis tilfældet for dig, men det er i hvert fald værd at sætte fokus på sengen. Er du allerede bevidst om, at din seng er skyld i din forstyrrede nattesøvn, så bør du skifte den ud ved første mulige lejlighed.

Der findes masser af fine senge til forældreparret, som nyder at dele seng, men som foretrækker forskellige fastheder. Den ideelle fasthed findes med udgangspunkt i kropsvægten, hvorfor den rigtige fasthed for dig ikke nødvendigvis er den rigtige for din partner. Brug tid på at vælge den helt rette fasthed, inden du bestiller en elevationsseng, kontinentalseng eller en helt tredje sengetype. Leder du efter en ny voksenseng, så find udvalget her.

Et barn fortjener ikke kun at eje en masse skønt børnetøj og legetøj, men også en god og behagelig seng. Den helt store udfordring omkring børn og søvnproblemer er, at børn sjældent ved, hvorfor de sover dårligt. Det er her din opgave at finde svar på, om barnets søvnproblemer hænger sammen med, at sengen ikke passer til barnet.

Du rådes til at klikke her, hvis du vil købe en ny seng og dertilhørende sengetøj. En ny seng og sengetøj er måske lige præcis dét, der skal til for at forbedre dit barns nattesøvn.

Indtag aldrig slik og sodavand før sengetid

Ja, slik og sodavand smager godt og kan sagtens indtages i moderate mængder, men det bør aldrig indtages umiddelbart før sengetid. Det høje indhold af sukker og / eller koffein kan nemlig have en negativ indflydelse på menneskets søvnkvalitet. Derfor bør du indføre en regel om, at der ikke må indtages sukkerholdige mad- og drikkevarer efter kl. 18, eller hvad du finder rimeligt.

Med relation til ovenstående bør man også holde sig fra kaffe og energidrikke, men det siger jo næsten sig selv. Det er forældrenes ansvar at sørge for, at reglerne bliver håndhævet.

Share.

Det er ikke muligt at indsende kommentarer.